Пояснювальна записка

Деталі
Перегляди: 4443

І. Пояснювальна  записка

Визначальними тенденціями розвитку світової освітньої системи стають поглиблення її фундаменталізації, посилення гуманістичної спрямованості, духовної та загальнокультурної складової освіти; формування у студентів системного підходу до аналізу складних життєвих і суспільних явищ,  розвиток       стратегічного мислення,  соціальної та професійної мобільності.

Забезпечення високого якісного рівня вищої освіти є одним із головних завдань, невід’ємних від розвитку суспільних процесів, соціальної сфери в цілому. Підготовлена нами програма з курсу „ Соціальна психологія „  є кроком на шляху до вирішення даного завдання. Відповідно до навчального плану,  вона включає в себе три модулі. Тематика модулів відображає основні проблеми міжособистісної  і  міжгрупової взаємодії людей в процесі їх життєдіяльності та знайомить  з основними шляхами і способами  їх вирішення.

 

Мета курсу:забезпечити оволодіння майбутніми фахівцями – філософами та психологами категоріальним апаратом соціальної психології, розуміння основних принципів та положень даної науки; озброєння  студентів глибокими теоретичними знаннями, уміннями і навичками соціально-психологічного циклу, що дозволить їм вільно використовувати навички практичної та дослідницької діяльності у соціальній та психолого-педагогічній  сфері.  

 

Вивчення курсу передбачає засвоєння студентами  наступних  знань:

 

-  етапи становлення соціальної психології як окремої науки;

- особливості застосування загальнопсихологічних та специфічних дослідницьких  методів у соціальній  психології;

          - характеристика міжособистісної та міжгрупової взаємодії  людей в різних видах діяльності, перш за все,  навчально-виховній та суспільній її формах.

          - соціально-психологічні особливості становлення і розвитку особистості в процесі різних форм соціалізації людини (дитини).

 

На основі цих знань у студентів повинні бути сформовані наступні уміння:

- вільно та осмислено використовувати термінологічний апарат соціальної психології;

- ефективно застосовувати в практичній  суспільній та  психолого – педагогічній діяльності методи дослідження соціальної психології : методи збору    та обробки інформації;  конвент-аналіз; групу “активних” соціально-психологічних методів:

·      методи соціально-психологічного тренінгу;

·      методи культурно-психологічного тренінгу;

·      методи соціальної психорегуляції;

·      концептуально-діалогічні методи соціальної психології: психодрама й соціодрама Дж.Морено; трансактний аналіз Е.Берна; психосинтез Р.Ассаджіолі; психоаналіз З.Фрейд, тощо;

              -  використовувати прийоми і способи вербальної і невербальної комунікації для успішної взаємодії з людьми у соціальній сфері та учнями (студентами) у навчально – виховному процесі;

              - враховувати динаміку групової взаємодії  при дослідженні офіційної і неофіційної   структури соціальних груп ( класу ).

   - уміти аналізувати соціально – психологічні (масові ) явища у великих  групах.

 

Загальною вимогою і перевіркою ефективності засвоєних знань, сформованих умінь і навичок є результативність їх застосування  в процесі власного навчання,  психолого-педагогічної практики  та життєдіяльності в цілому.