Модуль ІІ. ПСИХОЛОГІЯ СПІЛКУВАННЯ ТА МІЖОСОБИСТІСНОЇ ВЗАЄМОДІЇ В ГРУПАХ

Деталі
Перегляди: 6847

Тема 4. Загальна характеристика процесу спілкування

1. Запитання до семінарського заняття

1.       Поняття про спілкування, його роль та значення в житті і діяльності людини. Основні аспекти вивчення спілкування.

2.       Сторони, форми та функції спілкування.

3.       Структура спілкування. Характеристика основних компонентів структури.

4.       Класифікація та види спілкування, їх характеристика.

5.       Манера та стилі спілкування, їх характеристика.

6.       Психотехнологія успішного спілкування особистості.

 

2. Практична частина заняття.

1.     Структура та особливості ділового спілкування. Принципи ділового спілкування за Д.Карнегі. ( Для порівняння використовуємо роботу Е. Шостром «Анти- Карнегі»).

2.     Назвіть персонажі сучасного мистецтва і телевізійних передач, які найбільше впливають на характер масового спілкування.

 Тема 5. Комунікативна, перцептивна та інтерактивна сторони спілкування

1. Запитання до семінарського заняття

1.     Характеристика комунікативної сторони спілкування.

2.     Характеристика перцептивної сторони спілкування.

3.     Характеристика інтерактивної сторони спілкування.

4.     Бар'єри комунікації, їх характеристика.

5.     Механізми та ефекти міжособистісного сприймання.

6.    Мотиви, сторони та зміст взаємодії, їх характеристика

 

2. Практична частина заняття.

 1. Спираючись на розуміння спілкування як пізнання людьми один одного, поясніть описану нижче ситуацію. Яке явище має місце в цій ситуації ?

 Як правило вчитель критикує поганих учнів більше і різкіше, використовуючи звернення: «Знову не вивчив...», «Як завжди ти...».

 

Тема 6. Конфлікти. Психологія конфлікту при спілкуванні.

1. Запитання до семінарського заняття

1.            Психологічна структура конфлікту.

2.            Соціально-психологічна характеристика типів конфлікту.

3.            Характеристика особистісних конфліктів і способів їх подолання.

4.            Характеристика основних типів міжособистісних конфліктів та способи їх вирішення.

2. Практична частина заняття.

1.     Методи діагностики звичних для особистості форм поведінки в конфліктній ситуації(тест Томаса та ін.)    

2.     Адекватні й неадекватні способи виходу з конфліктної ситуації (аналіз та обговорення результатів дослідження).

3.     Педагогічні конфлікти: причини, розвиток і подолання (програвання учбових ситуацій).

 

Тема 7. Група в соціальній психології.  Великі соціальні групи.

Соціально-психологічні явища в малих групах. Групова динаміка.

1. Запитання до семінарського заняття

1.     Поняття про групи в соціальній психології. Великі та малі групи.

2.     Стихійна група та способи впливу на неї.

3.     Поняття етнічної групи: народи та нації.

4.     Масова комунікація в умовах великої соціальної групи

5.     Головні ознаки та параметри групи, їх характеристика.

6.     Аналіз теоретичних підходів до вивчення групи.

7.     Класифікація малих груп, їх характеристика.

8.     Характеристика змісту поняття “групова динаміка”. Механізми групової динаміки.

9.     Поняття про групову згуртованість.Міжособистісна та групова сумісність.

 

 2. Практична частина заняття.

1.     Соціометричний підхід при вивченні внутрішньо групових стосунків у  малій групі.

2.     Дослідження механізмів групової динаміки у шкільних і студентських групах.

3.      Визначення референтної групи для студентів навчальної  групи.

4.     Завдання: Поведінка натовпу.  Спостереження і порівняння поведінки натовпу різних типів.