Пояснювальна записка

Деталі
Перегляди: 3986

І. ПОЯСНЮВАЛЬНА ЗАПИСКА

Навчальний курс «Вступ до спеціальності» спрямований на підготовку майбутніх практичних психологів у вищому навчальномузакладі. Конкретною метою даного курсу є процес формування у студентів-психологів чітких уявлень про предмет, завдання, структуру психології як науки та про професію «психолог», місце та роль психолога в суспільстві.

Основні завдання навчального курсу визначаються наступним чином:

·      ознайомлення студентів із змістом професійної діяльності психолога, її особливостями, основними напрямами в роботі, вживаними методами, основними підходами, що склалися в психологічній практиці;

·      створення у майбутніх психологів установки на оволодіння глибокими теоретичними знаннями і професійними уміннями, формування мотивації самопізнання, особового зростання і самоудосконалення, ухваленню і затвердженню етичних принципів професійної діяльності.

Навчальний курс «Вступ до спеціальності» складається з двохмодулів, на основі яких передбачено розглянути такі теми:

Тема 1. Психологічні знання та їх види.

Тема 2. Особливості професії «психолог».

Тема 3. Напрямки професійної діяльності практичних психологів.

Тема 4. Психологічна служба в різних суспільних структурах та її розвиток.

Тема 5. Специфіка підготовки практичних психологів та організація навчального процесу у вищому навчальному закладі.

Тема 6. Професійні та особистісні якості практичного психолога.

Тема 7. Етичні принципи та правові норми в діяльності практичного психолога.

Тема 8. Діагностика професійно важливих якостей практичного психолога.

Тема 9. Формування професійно важливих якостей.

Вивчення зазначеного навчального курсу передбачає формування у студентів-психологів таких психологічних знань як:

-    методологія, структура і зміст навчального курсу;

-    психологічні вимоги у процесі організації та самомотивації студентів до навчальної роботи з психології;

-    особливості діяльності практичного психолога в різних суспільних структурах;

-    специфіка організації діяльності психологічної служби в Україні та світі;

-    модель формування образу психолога-професіонала.

На основі цих знань повинні бути сформовані такі уміння:

-    професійно і методично грамотно організовувати власну навчальну діяльність;

-    прагнути самостійно і систематично удосконалювати психологічну майстерність, підвищувати власний потенціал, оволодівати новими психологічними технологіями;

-    орієнтуватися в галузях психологічних знань, диференціювати побутову, практичну та наукову психологію;

-    складати психологічний портрет особистості на основі спостереження та психодіагностичних методик;

-    висловлювати власну думку, обґрунтовувати мотиви діяльності, орієнтуватися під час взаємодії у групі.