Студентське кураторство
- Деталі
- Створено: Середа, 10 листопада 2010, 18:27
- Перегляди: 1886
Залучення нових активістів до складу органів студентського самоврядування – та мотивування їх до подальшої роботи – одна з найбільш гострих проблем, що доводиться вирішувати Студентським Радам за час їх діяльності.
Аксіомою вважається ідея, що працювати потрібно на сам перед з першим курсом, оскільки для них університет поки ще знаходиться на першому місці.
Методи цієї роботи різні: проведення лекцій – зустрічей з представниками студентського самоврядування, анкетування першокурсників, з метою визначити потенційних активістів, пошук людей з організаторськими здібностями шляхом відвідування репетицій дебютів першокурсників.
Методи ці – класичні, вони себе непогано зарекомендували, але є в них один спільний мінус – інформація йде від студсамоврядування до студентів першого курсу без зворотного зв’язку.
Коли цей факт було усвідомлено, як недолік роботи, Студентська Рада НПУ ім. Драгоманова, поставила собі за ціль – пошук нового шляху залучення активістів.
Таким шляхом стало – запровадження студентського кураторства.
За кожною групою першого курсу закріпили студента 2-4 курсів, активіста студентського самоврядування, що повинен був допомагати першокурсникам адаптуватись до нової соціальної ситуація «Я – студент», та шукати й залучати талановитих новачків до роботи в самоврядуванні.
Зачаткові форми студентського кураторства, існували й до цього моменту, але ніколи ще до цього проекту не підходили так системно та комплексно.
Була проведена школа для студентських кураторів, що включала в себе:
- демонстрацію презентацій студентських рад, та розповіді про проекти.
- Інформування про особливості роботи з першим курсом.
- Розповсюдження методичного матеріалу по роботі студентського куратора.
- Проведення тренінгів на знайомство та згуртованість колективу.
Ефективність цього проекту перевершила наші сподівання.
Як відомо серед студентів насправді багато талановитих організаторів та активної молоді, але вони зазвичай використовують свою енергію та знання в поза університетській діяльності.
Соціологічне дослідження показало, що причини цього явища:
- неможливість проявити себе в університеті, в наслідок недостатності інформації та ворожого ставлення до університетського життя.
Першокурсники прийшовши вперше до вищого навчального закладу, розгубленні, їм складно адаптуватись до нового життя, в минулому залишились їх шкільні друзі, вчителі та авторитет – потрібно все починати з нуля.
І в такий кризовий для людини період, з’являється досвідчений студент старших курсів, який вірогідніше за все буде першим хто запитає чи є якість проблеми, чи є якісь питання на які не може першокурсник знайти відповіді самотужки.
Як наслідок – налагодження міцного емоційного зв’язку між студентським куратором та першокурсниками.
Крім того студентський куратор – виконує функцію комунікатора – він не лише доносить інформацію від студентської ради до студентства, а й дізнаеться думку першокурсників, щодо актуальних проблем університету та доносить її до студентської Ради.
Головне життєве кредо успішних організацій – не зупинятись на досягнутому.
Тож побачивши ефективність студентського кураторства, Студентська Рада наразі зосередила увагу на перспективах його розвитку.
Першочерговою з яких виступає офіційне затвердження Вченою Радою університету студентського кураторства, та поступове перебирання студентськими кураторами функцій мало ефективних нині академічних кураторів.