Тема 10. Духовність суспільства та проблеми духовного розвитку особистості.

Деталі

Тема 10. Духовність  суспільства та проблеми духовного розвитку особистості.

1. Духовні інтенції XXIстоліття та актуалізація універсальних цінностей світової цивілізації.

2. Обгрунтування філософського, соціально-психологічного та педагогічного змісту духовності, її становлення  і розвитку( В. І. Абрамова, А. Г. Асмолова, Р. Ассаджіолі,  М. Бердяєва, Г. Ващенка, В. І. Вернадського, Д. Донцова, Р. Еммонса, М. Екхарта, П. І. Зінченка, А.Камю, Е. Канта, С. Кіркегора, С. Б. Кримського, А. Ф. Лосєва, В. П.Москальця, М. К. Мамардашвілі, Е. О. Помиткіна,  В. В. Розанова,  М. В. Савчина, Ж.- П. Сартра, В. С. Соловйова, В. О. Сухомлинського,  Г. Сковороди, П. Флоренського, С. Л. Франка, В. Франкла,  Е. Фромма, Д. Чижевського, А. Швейцера,  К. Юнга,  П. І. Юркевича та ін.).

3. Теоретико-методологічні засади загально-філософських, соціально- психологічних та педагогічних поглядів на особистість і її духовні виміри,які базуються на розумінні вітчизняною та зарубіжною психологією взаємозв'язку між свідомістю, самосвідомістю і діяльністю, особливостей її формування у різні вікові періоди, а також  на головних концептуальних положеннях теорії розвитку особистості в умовах учбової діяльності, теорії розвиваючого і особистісно-зорієнтованого  навчання та положень про творчу діяльність людини, про діалектичну єдність індивідуального й загальнолюдського, біологічного й соціального в процесі виховання духовно-моральної особистості, що містяться у творчому доробку К. А. Абульханової-Славської,І. Д. Беха, М.Й.Боришевського, Л. І. Божович, І. С. Булах,Л. С. Виготського,  П. Я. Гальперіна, В. В. Давидова, Д. Б. Ельконіна, Е. Еріксона, О.В.Запорожця, В. П. Зінченка, Г.С.Костюка, І. С. Кона, О. М. Леонтьєва, Д. О. Леонтьєва, С. Д. Максименка, А. Маслоу, В. О.Моляко,А.В.Мудрика, В. А. Роменця, К. Роджерса, С. Л. Рубінштейна, В.О.Семиченко, О. В. Скрипченка, В. І. Слободчікова, А. Г Спіркіна, В.В. Століна, В. О. Татенка, Т. М. Титаренко, П. Р. Чамати, І. І.Чеснокової, Г. Шихі та інших психологів.

4. Провідні принципи духовного суспільного  розвитку:принцип «монадності» як звернення до переорієнтації соціуму у внутрішню соціальність так званих трансперсональних переживань; принцип консенсусу, тобто узгодження всіх позицій, а отже, утвердження рішень, від яких виграють усі; принцип діалогу, в якому метою є не ствердження однобічної правоти одного учасника та не менш однобічного визнання хибності позиції іншого, а прилучення свідомості опонентів до третього світу істини, що виступає однаковою цінністю для них усіх; принцип еквіпотенційного крещендо,  тобто розуміння життя як зростаючої кульмінації творчих подій, коли смерть особистості становить не кінець, а вінець звершень,  альтернативних небуттю;  принцип толерантності, духовна сутність якого, зводиться не стільки до гасла терпимості, скільки до вимог розуміння іншого та принцип «панорамного бачення єдиного» в багатоманітні соціальних ситуацій; принцип полісистемності цілей, як духовна альтернатива фанатизму;  принцип проблемності людської жертви  полягає у тому, що людське життя як фундаментальна цінність може бути принесене в жертву певним ідеям чи ідеалам лише внаслідок вільного вибору особистості; принцип споглядання суб’єктом об’єкта,  в результаті чого перетворення відбуваються не в об’єкті, а в самому суб’єкті;  принцип несилового зіткнення добра та зла в становленні духовності XXIстоліття;  особистісний аспект принципу ненасильства полягає в тому, щоДобро стверджує себе не насильством, а вічним, страшним і невблаганним нагадуванням; екзистенційний принцип Віри, Надії й Любові, які є життєдайними чинниками віковічних традицій духовності; принцип солідарності як рух до трансперсональних структур, які закодовані в людській психіці ( С. Кримський)..

5. Роль «монадної  особистості» у становленні духовності  суспільства XXIстоліття.  Особистості, яка здатна репрезентувати свою націю, свою культуру, свою епоху і тим самим маніфестувати індивідуальну іпостась універсального досвіду.

6. Методологія, методика й практика розвитку духовності в українській школі,системі освіти в цілому та їх соціально-психологічне обгрунтування.  Соціально-психологічні та педагогічні умови, шляхи та напрями формування в учнів, студентів здатності до саморегуляції, самоорганізації, самоактуалізації та самореалізації, зокрема, власного духовного потенціалу.

 

Основні поняття: духовність, духовний потенціал, духовний розвиток,  духовні цінності, духовнасамосвідомість, соціальна особистість, монадна особистість, духовна особистість, принципи духовності, рефлексія, самопізнання, самооцінка, самоконтроль, самоорганізація, самоактуалізація, самореалізація,  самоефективність, соціальна позиція, активна життєва позиція,

   

Новини та оголошення  

   

Всього відвідувань  

10849047
Today
Yesterday
This Week
Last Week
This Month
Last Month
All days
18694
1815
30280
41748
91479
10332593
10849047

Your IP: 3.144.108.200
Server Time: 2024-11-21 23:20:46
   

GTranslate  

English French German Italian Portuguese Russian Spanish
   

Вхід  

   
© ALLROUNDER

Використання матеріалів сайту можливе лише при згоді адміністрації порталу та активного посилання.
Всі права захищено!

Сайти, які підтримуються службою порталу


НПУ імені М.П.Драгоманова
Факультети
Інженерно-педагогічний факультет :: Історичний факультет :: Факультет іноземної філології :: Факультет інформатики :: Факультет менеджменту освіти та науки :: Факультет мистецтв імені Анатолія Авдієвського :: Факультет педагогіки та психології :: Факультет політології та права :: Факультет природничо-географічної освіти та екології :: Факультет психології :: Факультет соціально-економічної освіти та управління :: Факультет спеціальної та інклюзивної освіти :: Факультет української філології та літературної творчості імені Андрія Малишка :: Факультет фізичного виховання, спорту і здоров`я :: Факультет філософії та суспільствознавства :: Фізико-математичний факультет
Кафедри
Кафедра педагогчної творчості :: Кафедра педагогіки, теорія та історії педагогіки :: Кафедра методики викладання російської мови та світової літератури :: Кафедра етики та естетики :: Кафедра управління та євроінтеграції :: Кафедра філософії :: Кафедра інформатики
Персональні сайти
Андрущенко В.П. :: Бех В.П. :: Жалдак М.І. :: Борисенко В.Й. :: Франчук В.М. :: Франчук Н.П.
Інші сайти
Асоціація випускників :: Система управління електронними курсами НПУ :: Система управління електронними курсами інституту інформатики :: Система управління електронними курсами інституту інформатики (студенти) :: Простір гуманітарної комунікації :: Лабораторія археологічних досліджень :: Кабінет-музей М.П.Драгоманова :: Україна і становлення конституціоналізму в Європі :: Центр культури. НПУ