Пояснювальна записка
- Деталі
- Створено: П'ятниця, 08 квітня 2011, 18:07
- Останнє оновлення: Середа, 03 квітня 2013, 08:58
- Автор: moderator
- Перегляди: 4303
І. ПОЯСНЮВАЛЬНА ЗАПИСКА
Навчальний курс «Вступ до спеціальності» спрямований на підготовку майбутніх практичних психологів у вищому навчальномузакладі. Конкретною метою даного курсу є процес формування у студентів-психологів чітких уявлень про предмет, завдання, структуру психології як науки та про професію «психолог», місце та роль психолога в суспільстві.
Основні завдання навчального курсу визначаються наступним чином:
· ознайомлення студентів із змістом професійної діяльності психолога, її особливостями, основними напрямами в роботі, вживаними методами, основними підходами, що склалися в психологічній практиці;
· створення у майбутніх психологів установки на оволодіння глибокими теоретичними знаннями і професійними уміннями, формування мотивації самопізнання, особового зростання і самоудосконалення, ухваленню і затвердженню етичних принципів професійної діяльності.
Навчальний курс «Вступ до спеціальності» складається з двохмодулів, на основі яких передбачено розглянути такі теми:
Тема 1. Психологічні знання та їх види.
Тема 2. Особливості професії «психолог».
Тема 3. Напрямки професійної діяльності практичних психологів.
Тема 4. Психологічна служба в різних суспільних структурах та її розвиток.
Тема 5. Специфіка підготовки практичних психологів та організація навчального процесу у вищому навчальному закладі.
Тема 6. Професійні та особистісні якості практичного психолога.
Тема 7. Етичні принципи та правові норми в діяльності практичного психолога.
Тема 8. Діагностика професійно важливих якостей практичного психолога.
Тема 9. Формування професійно важливих якостей.
Вивчення зазначеного навчального курсу передбачає формування у студентів-психологів таких психологічних знань як:
- методологія, структура і зміст навчального курсу;
- психологічні вимоги у процесі організації та самомотивації студентів до навчальної роботи з психології;
- особливості діяльності практичного психолога в різних суспільних структурах;
- специфіка організації діяльності психологічної служби в Україні та світі;
- модель формування образу психолога-професіонала.
На основі цих знань повинні бути сформовані такі уміння:
- професійно і методично грамотно організовувати власну навчальну діяльність;
- прагнути самостійно і систематично удосконалювати психологічну майстерність, підвищувати власний потенціал, оволодівати новими психологічними технологіями;
- орієнтуватися в галузях психологічних знань, диференціювати побутову, практичну та наукову психологію;
- складати психологічний портрет особистості на основі спостереження та психодіагностичних методик;
- висловлювати власну думку, обґрунтовувати мотиви діяльності, орієнтуватися під час взаємодії у групі.