Піаже
- Деталі
- Створено: Вівторок, 17 травня 2011, 17:29
- Останнє оновлення: Середа, 03 квітня 2013, 08:58
- Автор: moderator
- Перегляди: 4216
Жан Піаже (фр. Jean William Fritz Piaget; 19 серпня 1896, Невшатель, Швейцарія - 16 вересня 1980, Женева, Швейцарія) - швейцарський психолог і філософ, відомий роботами з вивчення психології дітей, творець теорії когнітивного розвитку та філософсько-психологічної школи генетичної психології (інша назва - генетична епістемологія).
Жан Піаже народився в місті Невшатель, столиці франкомовного кантону Невшатель Швейцарії. Його батько, Артур Піаже, був професором середньовічної літератури в Невшательськоє університеті. Свою довгу наукову кар'єру Піаже почав у віці десяти років, коли опублікував в 1907 невелику замітку про горобця-альбіноса. За своє наукове життя Піаже написав понад 60 книг і кілька сотень статей.
Піаже почав рано цікавитися біологією, особливо молюсками, опублікував кілька наукових робіт до закінчення школи. В результаті йому навіть запропонували престижну посаду доглядача колекції молюсків в Женевському музеї Натуральной історії. До 20 років він став визнаним малакологів.
Піаже захистив дисертацію з природничих наук і отримав ступінь доктора філософії в Невшательськоє університеті, також він якийсь час навчався в Цюріхському університеті. У цей час він починає захоплюватися психоаналізом, дуже популярним в той час напрямом психологічної думки.
Після отримання наукового ступеня Піаже переїжджає зі Швейцарії до Парижа, де викладає у школі для хлопчиків на вулиці Гранд-о-Велль, директором якої був Альфред Біне, творець тесту IQ. Допомагаючи обробляти результати IQ-тесту, Піаже зауважив, що маленькі діти постійно дають неправильні відповіді на деякі питання. Однак він фокусувався не стільки на неправильних відповідях, скільки на тому, що діти роблять однакові помилки, які не властиві більш старшим людям. Це спостереження привело Піаже до теорії, що думки і когнітивні процеси, властиві дітям, істотно відрізняються від таких, властивих дорослим. Надалі, він створив загальну теорію стадій розвитку, яка стверджує, що люди, що знаходяться в одній стадії свого розвитку, виявляють схожі загальні форми пізнавальних здібностей. У 1921 році Піаже повертається до Швейцарії і стає директором Інституту Руссо в Женеві.
У 1923 р. Піаже одружився на Валентин шатена, яка була його студенткою. Сімейна пара мала трьох дітей, яких Піаже вивчав з самого дитинства. У 1929 р. Піаже прийняв запрошення зайняти посаду директора Міжнародного Бюро з освіти ЮНЕСКО, на чолі якого він залишався до 1968 р.