Пояснювальна записка
- Деталі
- Створено: Понеділок, 14 березня 2011, 10:21
- Перегляди: 4682
І. Пояснювальна записка
Визначальними тенденціями розвитку світової освітньої системи стають поглиблення її фундаменталізації, посилення гуманістичної спрямованості, духовної та загальнокультурної складової освіти; формування у студентів системного підходу до аналізу складних життєвих і суспільних явищ, розвиток стратегічного мислення, соціальної та професійної мобільності.
Забезпечення високого якісного рівня вищої освіти є одним із головних завдань, невід’ємних від розвитку суспільних процесів, соціальної сфери в цілому. Підготовлена нами програма з курсу „ Соціальна психологія „ є кроком на шляху до вирішення даного завдання. Відповідно до навчального плану, вона включає в себе три модулі. Тематика модулів відображає основні проблеми міжособистісної і міжгрупової взаємодії людей в процесі їх життєдіяльності та знайомить з основними шляхами і способами їх вирішення.
Мета курсу:забезпечити оволодіння майбутніми фахівцями – філософами та психологами категоріальним апаратом соціальної психології, розуміння основних принципів та положень даної науки; озброєння студентів глибокими теоретичними знаннями, уміннями і навичками соціально-психологічного циклу, що дозволить їм вільно використовувати навички практичної та дослідницької діяльності у соціальній та психолого-педагогічній сфері.
Вивчення курсу передбачає засвоєння студентами наступних знань:
- етапи становлення соціальної психології як окремої науки;
- особливості застосування загальнопсихологічних та специфічних дослідницьких методів у соціальній психології;
- характеристика міжособистісної та міжгрупової взаємодії людей в різних видах діяльності, перш за все, навчально-виховній та суспільній її формах.
- соціально-психологічні особливості становлення і розвитку особистості в процесі різних форм соціалізації людини (дитини).
На основі цих знань у студентів повинні бути сформовані наступні уміння:
- вільно та осмислено використовувати термінологічний апарат соціальної психології;
- ефективно застосовувати в практичній суспільній та психолого – педагогічній діяльності методи дослідження соціальної психології : методи збору та обробки інформації; конвент-аналіз; групу “активних” соціально-психологічних методів:
· методи соціально-психологічного тренінгу;
· методи культурно-психологічного тренінгу;
· методи соціальної психорегуляції;
· концептуально-діалогічні методи соціальної психології: психодрама й соціодрама Дж.Морено; трансактний аналіз Е.Берна; психосинтез Р.Ассаджіолі; психоаналіз З.Фрейд, тощо;
- використовувати прийоми і способи вербальної і невербальної комунікації для успішної взаємодії з людьми у соціальній сфері та учнями (студентами) у навчально – виховному процесі;
- враховувати динаміку групової взаємодії при дослідженні офіційної і неофіційної структури соціальних груп ( класу ).
- уміти аналізувати соціально – психологічні (масові ) явища у великих групах.
Загальною вимогою і перевіркою ефективності засвоєних знань, сформованих умінь і навичок є результативність їх застосування в процесі власного навчання, психолого-педагогічної практики та життєдіяльності в цілому.